Ontstaan Stichting Hulp aan Roemenië Purmerend

In 2018 hebben Theo Daamen en Niels Mollenberg het bestuur van stichting Joyce overgenomen. Begin 2019 zijn we gesprekken begonnen met Bart Siersema van Stichting Hulp aan Roemenië om meer samen te gaan werken. Dit omdat we vergelijkbaar werk in Roemenië doen, gezamenlijk meer werk kunnen doen en een groter gebied kunnen helpen. Toen duidelijk werd dat we een samenwerking zou gaan lukken zijn we één bestuur gaan vormen voor beide stichtingen. December 2019 zijn we gezamenlijk naar Roemenië gegaan om elkaars projecten te leren kennen en contacten te ontmoeten. Na een succesvolle reis hebben we besloten de samenvoeging te gaan doorzetten. We zijn begonnen met het oplaten stellen van statuten voor een stichting en advies ingewonnen hoe dit het beste gedaan kan worden. Uiteindelijk zijn we in januari 2021 officieel samen verder gegaan onder de naam Stichting Hulp aan Roemenië Purmerend.

Voor meer informatie over de voorgaande stichtingen kunt u hier lezen over “Stichting Hulp aan Roemenië” en hier over “Stichting Joyce”.